32264810 31 (98+)

09133763929

09132659954

ساعت کاری: 8 الی 15

آموزش عالي در كشور روسيه

study-in-russia
Pinterest
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Print
Email

آموزش عالي در كشور روسيه

آموزش عالي در كشور روسيه توسط دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي دولتي و غير دولتي ارائه مي شود و تحت نظارت وزارت آموزش و علوم است. اداره نظارت فدرال در آموزش و علوم روسيه مسئوليت تضمين كيفيت در نظام آموزش عالي را بر عهده دارد و این مورد یکی از مزایای تحصیل در روسیه است.

نظام آموزشي روسيه داراي مقاطع تحصيلي زير است:

دوره ي كارشناسي (Bachelor’s degree) 

تحصيل در دوره ي كارشناسي(به روسي Bakalavriat )معمولاً 4 سال است كه % 50 برنامه هاي درسي منطبق با استانداردهاي آموزشي دولتي % 50 ديگر توسط خود دانشگاه ها طراحي و تدوين مي شود. جهت تحصيل در اين دوره متقاضي لازم است مدرك ديپلم يا پيش دانشگاهي داشته باشد.

stydy-russia

دوره تحصيلات تكميلي

دوره ي تحصيلات تكميلي بر دو نوع است:

 1.دوره كارشناسي ارشد (Master’s degree)

مدت تحصيل در دوره ي كارشناسي ارشد (به روسيMagistratura)معمولاً دو سال است. متقاضيان براي ورود به اين مقطع لازم است دانشنامه كارشناسي (يا معادل آن) داشته باشند و آزمون ورودي را با موفقيت طي نمايند. آزمون ورودي شامل حداقلاطلاعات علمي مرتبط با رشته اي است كه متقاضيان قصد تحصيل در آن را دارند و مي تواند به زبان انگليسي يا روسي باشد؛سطح آزمون به مراتب پائين تر از كنكور سراسري ارشد در ايران است. حداقل نمره ي قبولي در اين آزمون متناسب با دانشگاه محل تحصيل معمولاً بين 70–50 متغير است. محتوي دوره ي كارشناسي ارشد شامل انجام فعاليت هاي آموزشي و پژوهشي،  گذراندن امتحانات نهايي، نگارش پايان نامه و دفاع از آن مي باشد.

2.دوره ي تخصص حرفه اي(Specialist’s degree)

 دوره ي تخصص حرفه اي يك شكل سنتي از آموزش در اتحاد جماهير شوروي و روسيه امروزي است. متقاضيان پس از اخذ ديپلم دبيرستان و كسب قبولي در آزمون ورودي مي توانند وارد اين دوره شوند. مدت تحصيل در دوره ي مذكور (به روسيSpecialitet) بين پنج تا شش سال پيوسته متغير است. طي اين مدت دانشجويان مهارت هاي حرفه اي در يك رشته ي خاص را فرا مي گيرند. محتوي دوره ي تخصص حرفه اي شامل انجام فعاليت هاي آموزشي و حرفه اي، گذراندن امتحانات نهايي، نگارش پايان نامه و دفاع از آن مي باشد.

دارندگان اين مدرك (Specialist Diploma)  مجاز به فعاليت در مشاغل تخصصي و ادامه تحصيل در دوره دكتري مي باشند.

تحصیل-در-روسیه

برای کسب اطلاعات بیشتر  درخواست مشاوره رایگان خود را ثبت کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

دوره تحصيلات تكميلي دكتري

دوره ي تحصيلات تكميلي در مقطع دكتري بر دو نوع است:

1. دوره نامزد علوم(Ph.D degree) 

دوره دكتري در روسيه بنام « آسپيرانتورا » معروف است. فارغ التحصيلان دوره هاي كارشناسي ارشد و تخصص حرفه اي مي توانند وارد دوره دكتري شوند، البته پس از قبولي در مصاحبه با استاد راهنما. دوره شامل بخش آموزش، عملي (براي برخي از رشته ها) وعمدتاً فعاليت هاي علمي – پژوهشي و همچنين گذراندن امتحانات ورودي (چيزي شبيه به امتحانات جامع در ايران) و آزمون تخصصي در رشته ي مربوط، نگارش رساله دكتري و دفاع از آن مي باشد؛ طول مدت اين دوره معولاً 3 سال است ولي ممكن است تا 5 سال ادامه يابد.

در پايان دوره دكتري، قبل از جلسه دفاع به دانشجويان مدرك«Research Instructor مربي پژوهشگر »  ارائه مي شود.به دانشجوياني كه موفق به دفاع از رساله ي دكتري شوند، مدرك دكتري نامزد علوم Kandidat Nauk) Candidate of Sciences) اعطاء مي گردد.

2. دوره دكتراي علوم(Doctor of Sciences degree

اين دوره بالاترين درجه علمي كشور در روسيه بوده و بنام « دكترانتورا » معروف است. دارندگان مدرك دكتري نامزدي علوم ميتوانند وارد اين دوره شوند و به انجام فعاليت هاي پژوهشي در يك رشته خاص بپردازند. مدت دوره معمولاً 3 سال « دكترانتورا » (ولي ممكن است تا 5 سال ادامه يابد) بصورت حضوري است و با نگارش رساله دكتري و دفاع از آن به پايان مي رسد. به دانشجويان دوره حاضر كه موفق به دفاع از رساله ي دكتري شوند، مدرك دكتراي علوم NaukDoctor) Doctor of Sciences) اعطاء مي گردد. مدرك دوره مذكور صرفاً در كشور روسيه و كشورهاي پسا شوروي معتبر است و در ساير كشورها معادل ندارد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مستقیم با مشاورین ما صحبت کنید
ارسال